Natalia Kowalska (kierowca)


Natalia Kowalska, urodzona 31 grudnia 1989 roku w Koszalinie, jest polską wyścigową zawodniczką, która zdobyła uznanie w świecie sportów motorowych. W swojej karierze miała okazję występować w wyścigach samochodów otwartych, co stanowi istotny element jej osiągnięć w tej dziedzinie.

W latach 2010 – 2011 Kowalska rywalizowała w Formule 2, co podkreśla jej umiejętności i determinację w dążeniu do sportowych celów. Jej doświadczenie w tej prestiżowej serii wyścigowej przyczyniło się do jej rozwoju jako kierowcy.

Przebieg kariery

Początki kariery

W 1999 roku Natalia Kowalska zyskała licencję kartingową, co otworzyło przed nią drzwi do zawodowego ścigania. Swoje pierwsze kroki stawiała w Kartingowych Mistrzostwach Polski w kategorii Kadet 60, a w debiutanckim sezonie zajęła 9. lokatę. Kolejny rok przyniósł jej 14. miejsce, co motywowało do dalszych starań. W 2001 roku wystartowała w dwóch wyścigach kategorii Kadet 60 oraz zadebiutowała w kategorii ICA Junior, zdobywając drugą lokatę w Kartingowych Mistrzostwach Polski w Koszalinie.

W 2002 roku Kowalska miała okazję zmierzyć się z rywalami na międzynarodowej arenie, występując w kategorii Intercontinental A Junior podczas Margutti Trophy w Parmie. Ponadto, zdobywając drugie miejsce w Memoriale im. Kazimierza Krotoskiego oraz tytuł wicemistrza Polski po wygraniu dwóch wyścigów oraz uzyskaniu czterech pole position, wykazała się niezwykłymi umiejętnościami. Rok 2003 przyniósł jej 5. miejsce w Mistrzostwach Polski oraz start w Margutti Trophy w kategori ICA Junior. W 2004 roku zrealizowała też sukcesy w kategorii Intercontinental A Narodowa, zajmując wysoką 3. pozycję, a także triumfując w Pucharze PZM. W 2005 roku Kowalska zdobyła tytuł mistrzowski w kategoriach Intercontinental A Narodowa oraz Intercontinental A. W następnym roku rozpoczęła starty w niemieckiej serii kartingowej Rotax Max Challenge, a także testy w Formule BMW 2.0.

Lata 2006–2009

Wrzesień 2006 roku był przełomowy, gdyż Natalia odbyła swoje pierwsze testy w Formule Renault 2.0 na torze Hungaroring, współpracując z austriackim zespołem Penker Racing. Jej zaangażowanie przyniosło efekty, gdy na jesień tego samego roku wzięła udział w pełnym cyklu testów z szwajcarskim zespołem Jenzer Motorsport. W 2007 roku podpisała kontrakt z zespołem SL Formula Racing, co pozwoliło jej na rywalizację w Formule Renault 2000 NEC. Dodatkowo, wzięła udział w prestiżowym Roadshow organizowanym przez zespół Renault.

W 2008 roku Kowalska udała się do USA, aby brać udział w serii Star Mazda, gdzie początkowo reprezentowała zespół Walko Racing, jednak po dwóch wyścigach przeszła do Andersen Racing. Niestety, długie oczekiwania na fundusze spowodowały przerwę w jej karierze, ale w międzyczasie miała okazję przetestować swoje umiejętności z zespołem JD Motorsport w Formule Master.

Formuła 2

W grudniu 2009 roku Natalia Kowalska brała udział w testach Formuły 2, co zaowocowało potwierdzeniem jej udziału w sezonie 2010 dzięki złotemu wsparciu firm AT Kearney i Cyfra+. Była to historyczna chwila, ponieważ stała się pierwszym polskim kierowcą w tej międzynarodowej serii wyścigowej, a także jedyną kobietą w stawce. W całym cyklu zdobyła 3 punkty i miała kilka wyścigów, w których plasowała się tuż za czołową, punktowaną dziesiątką. Jej jazda charakteryzowała się bardzo dużą agresywnością oraz widowiskowością, co szczególnie dostrzegali komentatorzy stacji Eurosport. Wyścig w Portimao był jednym z najbardziej spektakularnych, gdyż zdołała uzyskać punktowaną pozycję po trudnym początku wyścigu.

W 2011 roku przeszła jednak przez trudności zdrowotne, gdyż wystartowała tylko w dwóch rundach, a rehabilitacja po operacji prawej ręki zabrała jej kolejny rok przed powrotem do pełnej sprawności w 2012 roku.

Porsche Supercup

Na początku 2012 roku Kowalska spróbowała swoich sił w otwartym naborze do zespołu Verva Racing Team, jednak nie awansowała do kolejnego etapu. Wyraziła swoje obawy, tłumacząc, że jej niepowodzenie wynikało z niesprawiedliwego traktowania kobiet przez organizatora naboru, co wzbudziło kontrowersje w środowisku sportów motorowych. Mimo trudności, jej determinacja i ambicja pozostają niezmienione, co może naświetlić przyszłość tej utalentowanej kierowczyni.

Edukacja

Natalia Kowalska, jako osoba ambitna i zdeterminowana, ukończyła w 2008 roku I Liceum Ogólnokształcące im. St. Dubois w Koszalinie. To tam zdobyła fundamenty swojej edukacji oraz wiedzy, które wykorzystała w dalszym życiu.

Od 2009 roku kontynuuje edukację, będąc studentką angielskojęzycznego wydziału BBA Management na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Ten wybór świadczy o jej zaangażowaniu w rozwój kariery w dziedzinie zarządzania.

Wyniki w Formule 2

Wyniki Natalii Kowalskiej w Formule 2 prezentują się jako ważny element jej kariery wyścigowej. Analiza wyników doskonale odzwierciedla jej osiągnięcia oraz postępy w tej prestiżowej serii wyścigowej.

SezonZespółSamochódWyniki w eliminacjachPunktyMiejsce
2010MotorSport VisionWilliams JPH1BSIL1SIL2MAR1MAR2MON1MON2ZOL1ZOL2ALG1ALG2BRH1BRH2BRN1BRN2OSC1OSC2VAL1VAL2319
1412NU11NU14NU111091513NU14NWNWNS16

Przypisy

  1. Przemek Mitak: Drugi kierowca VRT. racing.com.pl, 27.02.2012 r. [dostęp 28.02.2012 r.]
  2. Marek Roczniak: Natalia Kowalska potwierdza starty w Formule 2. f1wm.pl, 01.04.2010 r. [dostęp 03.04.2010 r.]
  3. Marek Roczniak: Czworo Polaków w Formule Renault 2000 NEC. f1wm.pl, 27.02.2007 r. [dostęp 03.04.2010 r.]
  4. Mariusz Karolak: Natalia Kowalska będzie ścigała się w Formule 3. f1wm.pl, 21.11.2007 r. [dostęp 03.04.2010 r.]
  5. Natalia Kowalska – teraz USA i Kanada. f1wm.pl, 25.05.2008 r. [dostęp 03.04.2010 r.]
  6. Star Mazda: Natalia w Andersen Racing, najszybszym teamie serii. f1wm.pl, 04.08.2008 r. [dostęp 03.04.2010 r.]
  7. Natalia Kowalska: To była długa przerwa, bardzo długa!. f1wm.pl, 10.11.2009 r. [dostęp 03.04.2010 r.]
  8. Marek Roczniak: F2: Kowalska uczestniczyła w pierwszym dniu testów w Walencji. f1wm.pl, 03.12.2009 r. [dostęp 03.04.2010 r.]

Oceń: Natalia Kowalska (kierowca)

Średnia ocena:4.5 Liczba ocen:11