Urząd Miejski w Koszalinie informuje przedsiębiorców posiadających zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych o nadchodzącym terminie wniesienia opłaty. Ostateczny termin przyjmowania II raty za korzystanie z zezwoleń upływa 31 maja 2025 roku. Warto zwrócić uwagę, że dzień ten jest ustawowo wolny od pracy, a sam Urząd w tym dniu będzie nieczynny.
Pomimo dni wolnych od pracy, termin wniesienia opłaty ma charakter materialnoprawny i nie przewiduje przesunięcia na kolejny dzień roboczy. Przedsiębiorcy powinni mieć na uwadze, że niedopełnienie obowiązku uiszczenia opłaty w wyznaczonym czasie wiąże się z konsekwencjami prawnymi, w tym możliwością wygaśnięcia zezwolenia na sprzedaż alkoholu.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, zezwolenie wygasa z dniem 30 dni od upływu terminu dokonania wymaganych opłat oraz złożenia oświadczeń. W przypadku wygaśnięcia zezwolenia, możliwe jest złożenie wniosku o nowe zezwolenie nie wcześniej niż po 6 miesiącach od daty wydania decyzji o wygaśnięciu. Przedsiębiorcy są zatem zobowiązani do ścisłego przestrzegania terminów, aby uniknąć problemów z prowadzeniem działalności.
Źródło: Urząd Miasta Koszalin
Oceń: Przypomnienie dla przedsiębiorców o opłacie za sprzedaż napojów alkoholowych
Zobacz Także